Kontakta oss direkt!
Johan Skarpnord

"Man behöver inte vara tekniker för att kunna hantera systemet"

— Johan Skarpnord

”Telekonsult Syds telefoni är inte onödigt svår.”

Kalmar Bilcentrum, beläget centralt i Kalmar vid Giraffen Köpcentrum, säljer Mercedes och Kia. Sedan två år tillbaka ägs de av Småländska Bil.

-Vi är 35 anställda här i Kalmar och i koncernen är vi ca 100 personer, berättar Johan Skarpnord som är platschef på Kalmar Bilcentrum. Vi är en fullserviceanläggning med försäljning av person- transport och lastbilar, personbilsverkstad, skadeverkstad, lastbilsverkstad, transportbilsverkstad och rekond.

-Sedan årsskiftet har vi telefonilösningen HybraUC från Telekonsult Syd. Den telefonin vi hade tidigare var vi inte helt nöjda med, vi behövde framför allt en mer användarvänlig enklare lösning. Vi gick ut till två leverantörer och anledningen till att vi valde Telekonsult Syd var att Småländska Bil i Vetlanda var kunder och vi fick genast ett mycket bra intryck av Telekonsult Syd. Dessutom gillade vi den lokala känslan. Om det blir problem vill man ha närheten, någon som äger problemet och framför allt – någon som löser det. Vi vill ha ett ansikte på dem vi jobbar med. Vi har nu upptäckt att Telekonsult är lokala, de tar till sig problemet och löser det.

-Den största fördelen med HybraUC är smidigheten, det passar oss väldigt väl. Telefonin är inte onödigt svår, man behöver inte vara tekniker för att kunna hantera systemet. Det fyller våra krav på ett enkelt sätt och det gör också att man använder de funktioner som finns.

-Telefonin är mycket viktig för oss, den är central i vår ständigt pågående strävan mot branschens högsta kundnöjdhet, avslutar Johan Skarpnord.

Läs mer om HybraPRO Se alla referenser